lauantai 4. huhtikuuta 2015

20.3.2015

Viikko on ollut alakuloinen, mutta pikkuhiljaa mieli piristyy. Nyt on meneillään viides vuotopäivä ja loppua sille ei näy. Kovin runsasta ja veristä edelleen. Toivottavasti vuoto loppuisi pian, kivut ainakin ovat helpottaneet. Kai tämän vain oli tarkoitus mennä näin. 
Uusi raskaus on toiveissa pian, hiukan harmittaa pitkähköt ja epäsäännölliset kierrot, joten se vähän vaikeuttaa asiaa. Minulle todettiin PCOS (munasarjojen monirakkulaoireyhtymä) useampi vuosi sitten, mutta minun onnekseni sitä esiintyy vain toisessa munasarjassa ja se ei ole kovin paljoa vaikeuttanut raskautumista. Ovulaatio jää välillä tulematta ja pitkät kierrot runsaan vuodon kera johtuu tästä. Välillä olen tullut helposti raskaaksi ja välillä on mennyt jopa vuosi, ennen kuin pieni on tarrannut tarpeeksi tiukasti kiinni. Ajoittain olen kärsinyt todella kovista kivuista ja olen joutunut syömään resptilääkkeitä, mutta nyt tilanteeni tuntuu olevan suhteellisen hyvä. Pärjään kipujen kanssa ja kierto on pysynyt minun mittapuullani maltillisena. 
Tänään oli hyvä päivä, piristys alakuoiseen viikkoon. Minulla oli treffit ystäväni kanssa hänen luonaan. Hän valmisti meille maukasta salaattia halloumjuuston kera ja tietysti paransimme maailmaa juttelemalla mukavia. Menin hänen luoksen kävellen, tai oikeastaan juoksin noin puolet matkasta. Lenkki tuntui sen verran hyvältä, että taisi innostukseni juoksemiseen taas syttyä. Lenkkitrikoot on kaivettu esille ja taidan kadottaa pahanoloni juoksemalla tästä eteenpäin. Jospa viimeisetkin raskauksistani jääneet kilot karisisivat samalla. Olisi todella hienoa jos jaksaisin kesän jälkeen juosta 10km, tällä hetkellä 5km menee kohtalaisen hyvin. Tästä on hyvä jatkaa.
1.4 on kauan odotettu päivä, silloin pääsen tatuoitavaksi (onneksi en ehitnyt perua aikaa, sillä sitä on odotettu tosiaan kuukausia). Selässäni olevaa kuvaa jatketaan ja korjaillaan ja tottakai minulla on monen monta uutta ideaa mielessä. Tästä voi tulla jälleen paha kierre. Ensimmäisen tatuointini taisin ottaa 5-6 vuotta sitten ja jäin silloin pahasti koukkuun. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti