keskiviikko 18. marraskuuta 2015

Mustaa

En ole ikinä ajatellut / tiennyt kuinka laajalla skaalalla tunteet voi heitellä lyhyenkin ajan sisällä. 
Eilen mieleni oli ihan musta.. Tunsin epäonnistuvani kaikessa.. tunsin olevani maailman huonoin äiti.
Pinna oli kireällä ja lapsille tuli ärähdettyää pienestäkin.. Olin itsellenikin niin vihainen, etten muista
koskaan ennen olleeni.. Väsymyksen määrä oli myös jotain uskomatonta.. Jossain vaiheessa iltaa olin varma, että kaikkien on parempi ilman minua. Lapsetkaan eivät tarvitse äitiä, joka on pahalla tuulella koko ajan.. tunsin olevani epäonnistunut elämässä. Tätä on  vaikea kirjoittaa, mutta hetken.. PIENEN hetken, mietin että haluaisin kuolla pois.. säikähdin omia ajatuksiani ja pillahdin itkemään.. vasta tänään sain sanottua miehelle kuin synkäksi mieleni eilen meni.. 

Tänään on ollut vähän parempi päivä.. herkkä olo.. edelleen tunnen epäonnistuneeni äitinä ja ihmisenä.. eräs opettaja tuli neuvomaan minua tehtävässä, jossa olin tehnyt virheen.. en pyytänyt apua.. ja kun hän osoitti, missä tein virheen koin taas olevani maailman huonoin ihminen.. lopputunnin sain nieleskellä kyyneleitä ja pidätellä itkua.. 

Elämä tuntuu niin kovin raskaalta ;( 




2 kommenttia:

  1. Sinä olet paras äiti sinun lapsillesi ♡ Kurjaa että olosi on synkkä :( Jos vain voisin viedä osan surustasi...

    VastaaPoista
  2. Sinä et ole huono äiti!!vaikka synkkinä päivinä tuntuisi siltä.tuo suru kuormittaa vain niin kovin.
    Yritä olla vaatimatta liikaa itseltäsi ja ota vastaan kaikki apu mitä tarjotaan.
    Sinun elämäntilanteessa ei todellakaan tarvitse,eikä saa,yrittää jaksaa yksin!!

    Mulla oli myös niitä huono äiti oloja,en jaksanut tehdä lasten kanssa mitään ja olin poissaoleva ja surullinen suurimman osan aikaa,syytin itseäni etten osaa iloita tarpeeksi ihanista lapsistani.
    Mutta uskon että aika auttaa,sullakin.
    Toki jos jatkuu kauan(en tiedä mikä on kauan..) voi olla paikallaan kokeilla masennuslääkkeitä.ainakin mulle lääkäri tarjosi sellasta vaihtoehtoa.mutta kieltäydyin,mulla ei ole kokemusta sellaisista ja jotenkin vierastin ajatusta että lääkitsisin surua pois,johon kuitenkin oli aivan hyvä syy.lääkärin mukaan siitä kuitenkin voi olla apua.

    VastaaPoista